Resultatet från igår

Har precis ätit frukost efter att ha sprungit nu på morgonen, det gav en riktig kick igår och kände att jag kunde behöva en likadan idag!;) bifogat ser ni resultatet av våra första "elisor". Proverna färgades blåa alldeles för fort, och nu i nästa elisa (som vi började på igår) ska vi använda en mycket lägre koncentration av serumet (proverna blev gula när en syra tillsattes för att stoppa reaktionen som genererade den blåa färgen). Detta som vi gör nu är egentligen inte det projekt som jag blivit tilldelad, men det börjar inte förrän 8juli, och egentligen kommer de sista provresultaten att komma kring den 2augusti då vi redan ska vara klara och ha redovisat...men det löser sig! Den första provtagningen kommer att ske på dag 15 (den 23:e juli) så förmodligen får jag basera mitt arbete på dem.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gabriella Glowacki

Välkommen till forskarbella!

RSS 2.0